Fabricanții păpușilor Barbie au lansat în ultimii ani primele păpuși cu pete de vitiligo. Totul a început în 2019 cu păpușa afro-americană cu vitiligo urmată în 2021 și 2022 de noi modele Ken și Barbie. Copiii cu vitiligo se pot regăsi în păpuși care au aceeași afecțiune iar cei fără vitiligo pot să înțeleagă prin joc conceptul de incluziune socială. Datorită contactului cu persoane diferite este încurajată participarea celor cu vitiligo la viața socială și șansa de a se bucura de un tratament egal.
Alte modele din linia Fashionistas care și-au făcut debutul în 2022 sunt păpușa Barbie cu aparat auditiv, cu picior prostetic și cu alopecia. Aceste modele permit companiei să se îndepărteze de criticile legate de promovarea unor tipare nerealiste de frumusețe precum păpușa Barbie blondă cu pielea albă, ochi albaștri și talie subțire așa cum erau imaginate primele păpuși Barbie în urmă cu 62 ani.
Atunci când mulți dintre noi eram mai tineri nu existau în societate reprezentări ale personajelor cu caracteristici diferite. Societatea din România comunistă prefera să ascundă și să izoleze persoanele diferite care nu corespundeau tiparului omului nou.
Reprezentările corecte ale societății sunt mai frecvente astăzi odată cu apariția curentului pozitivității corporale. Tot ce încearcă acest curent să spună este că oamenii vin în toate formele și dimensiunile.
Cu trecerea timpului, mărcile precum Mattel au investit în educarea copiilor cu privire la dizabilități, nuanțe diferite ale pielii și afecțiuni puțin frecvente.
Păpușa Barbie afro-americană cu vitiligo lansată în 2020 a fost în top 5 vânzări în gama Fashionistas și pe poziția 10 din vânzările globale.
Surse:
https://vitiligosociety.org/vitlife/mattel-announce-second-fashionista-…